ΑΞΟΝΑΣ: ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ
ΘΕΜΑ: Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟ: Ο ΔΥΣΑΡΜΟΝΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ |
Οι δραστηριότητες που συνοδεύουν το κείμενο θα σας βοηθήσουν να μάθετε ή και να θυμηθείτε:
- Τη διαδικασία περιληπτικής απόδοσης μέρους του κειμένου για την ανταπόκριση σε συγκεκριμένη επικοινωνιακή περίσταση
- Τον εντοπισμό στοιχείων που μαρτυρούν την ιστορικότητα ενός κειμένου
- Την αναλογία ως τρόπο ανάπτυξης παραγράφου
- Τη μεταφορική χρήση της γλώσσας
- Την αντικατάσταση λέξεων από συνώνυμές τους σε συνάρτηση με το επίπεδο ύφους
- Τη σημασία της χρήσης του α΄ πληθυντικού και β΄ ενικού προσώπου σε κείμενο δοκιμιακού χαρακτήρα (επιφυλλίδα)
- Τον ρόλο του ασύνδετου σχήματος στη διαμόρφωση του νοήματος
- Την παραγωγή λόγου (άρθρου) σχετικά με τους παράγοντες που συμβάλλουν στην ικανοποίηση και την ευχαρίστηση του εργαζομένου
- Τη διαδικασία περιληπτικής απόδοσης μέρους του κειμένου για την ανταπόκριση σε συγκεκριμένη επικοινωνιακή περίσταση
Σε ομιλία που πρόκειται να εκφωνήσετε σε σχολική εκδήλωση σχετικά με τη σημασία της κατάλληλης επιλογής επαγγέλματος στη ζωή του ανθρώπου, επικαλείστε την αυθεντία του Ε.Π. Παπανούτσου αποδίδοντας περιληπτικά τις απόψεις που αναπτύσσει στη δεύτερη και τρίτη παράγραφο του κειμένου που σας έχει δοθεί. Θα ξεκινήσετε με την πρόταση: Όπως ισχυρίζεται ο Ε.Π. Παπανούτσος… (100-120 λέξεις)
Βήμα 5ο: Γράφουμε την περίληψη.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής της περίληψης πατήστε εδώ.
Εκφώνηση
Στο απόσπασμα που διαβάσατε ο Ε.Π. Παπανούτσος υποστηρίζει ότι, για να αντλεί κάποιος ικανοποίηση από την εργασία του, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να ασκεί ένα επάγγελμα που να ανταποκρίνεται στις ικανότητές του και να ικανοποιεί τις επιθυμίες και επιδιώξεις του. Θεωρείτε ότι η άποψη αυτή ισχύει για έναν σύγχρονο επαγγελματία και γιατί; Ποιοι άλλοι παράγοντες νομίζετε ότι κάνουν σήμερα έναν εργαζόμενο ευχαριστημένο από την επαγγελματική του ενασχόληση; Να αναπτύξετε τις απόψεις σας σε ένα άρθρο που θα δημοσιευθεί στο ιστολόγιο του σχολείου σας. (450-500 λέξεις)Οδηγίες
1. Θεωρία σχετικά με την Επιφυλλίδα
2. Θεωρία σχετικά με τη διαδικασία και τη συγγραφή της περίληψης
3. Ανάπτυξη παραγράφου με αναλογία
4. Θεωρία για το ύφος της νέας ελληνικής
5. Η πειθώ στο δοκίμιο
6. Η γλώσσα και το ύφος του δοκιμίου
7. Δοκίμιο και ομιλία – συνομιλία
8. Θεωρία σχετικά με το άρθρο
9. Θεωρία για το διάγραμμα κειμένου
10. Πειθώ και αιτιολόγηση
11. Θεωρία για τους τρόπους ανάπτυξης των παραγράφων
12. Θεωρία για τη συνοχή κειμένου
13. Θεωρία για τον έλεγχο του κειμένου
Επιμέλεια: Ελένη Βλαχογιάννη
Επιστημονικός έλεγχος: Βενετία Μπαλτά, Μαρία Νέζη