ΑΞΟΝΑΣ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΘΕΜΑ: ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΟΤΕ Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΚΟΠΤΕΤΑΙ |
Οι δραστηριότητες που συνοδεύουν το κείμενο θα σας βοηθήσουν να μάθετε και να θυμηθείτε:
- Τη διαδικασία για την προετοιμασία και τη συγγραφή μιας περίληψης
- Έναν από τους τρόπους ελέγχου της κατανόησης κειμένου
- Την πειθώ στο δοκίμιο και τον τρόπο οργάνωσης του αποδεικτικού δοκιμίου
- Τη σημασία του όρου «συνώνυμες λέξεις» και τη διαδικασία επιλογής της κατάλληλης συνώνυμης λέξης σε συγκεκριμένο κειμενικό πλαίσιο
- Την επιλογή της κατάλληλης αντώνυμης λέξης σε συγκεκριμένο κειμενικό πλαίσιο
- Τη σημασία του όρου «λόγιες λέξεις» και τη χρήση τους στο δοκίμιο
- Τη σημασία της χρήσης του α’ πληθυντικού προσώπου στο δοκίμιο
- Την παραγωγή προσχεδιασμένου προφορικού λόγου σχετικά με τον διάλογο στη μαθησιακή διαδικασία
- Τη διαδικασία για την προετοιμασία και τη συγγραφή μιας περίληψης
Να γράψετε την περίληψη του κειμένου σε 100-120 λέξεις.
Η ακόλουθη διαδικασία μπορεί να σας βοηθήσει για την προετοιμασία και τη συγγραφή της περίληψης:
Βήμα 5ο: Γράφουμε την περίληψη.
Εκφώνηση
Ως εκπρόσωπος στη Βουλή των Εφήβων εκφωνείτε προσχεδιασμένο προφορικό λόγο, με τον οποίο επιχειρείτε να πείσετε το ακροατήριο για τη σημασία του διαλόγου στη διδακτική διαδικασία και, ευρύτερα, στη σχολική ζωή. (450-500 λέξεις)Οδηγίες
1. Θεωρία σχετικά με τη συγγραφή της περίληψης
2. Θεωρία σχετικά με τη συνοχή κειμένου
3. Θεωρία σχετικά με τις διαρθρωτικές λέξεις
4. Θεωρία για την πειθώ στο δοκίμιο
5. Θεωρία για την οργάνωση του δοκιμίου
6. Θεωρία για την καταγωγή των λέξεων: Λαϊκές - Λόγιες λέξεις
7. Θεωρία για τη γλώσσα του δοκιμίου
8. Θεωρία για το διάγραμμα κειμένου - προσυγγραφικό στάδιο
9. Θεωρία για τους τρόπους ανάπτυξης παραγράφων
10. Θεωρία για τον έλεγχο κειμένου
Επιμέλεια: Ελένη Βλαχογιάννη
Επιστημονικός έλεγχος: Βενετία Μπαλτά, Μαρία Νέζη